Lieve buren - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu Lieve buren - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu

Lieve buren

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

22 Januari 2008 | Verenigde Staten, San Marcos

Voordat ik verslag doe over de afgelopen week wil ik iedereen bedanken voor alle reacties en berichtjes, het is echt super leuk om die te lezen :)!
Dinsdag had ik dan mijn eerste Geografie les, dit is echt veel makkelijker dan multicultural relationships. En ook erg leuk als het goed is gaan we in de lessen kijken waarom er verschillende culturen zijn en waarom juist die cultuur op die bepaalde plaats. ’s Avonds had ik een verplichte hall bijeenkomst. Ik hoopte dat dit erg leuk zou zijn en dat ik zo meer mensen uit het gebouw zou leren kennen maar dit viel tegen. We moesten tien minuten spelletjes doen waarbij we steeds bij een groepje moesten gaan staan die dezelfde kleur ogen, de zelfde geboorte maand, schoenmaat enz. hadden. Uit eindelijk heb ik maar met een iemand echt kunnen praten omdat we een paar dingen het zelfde hadden. Dit was jammer omdat dit zo’n makkelijke kans was om mensen te leren kennen. Maar goed er zijn gelukkig nog meer manieren om mensen te ontmoeten :)
Verder had ik woensdag mijn eerste praktijkles van duiken. Maar deze bestond alleen uit het invullen van papieren en een zwemtest die echt iedereen haalt.
Donderdag werd ik wakker met een stevige griep. Zo moest ik donderdag en vrijdag noodgedwongen in bed doorbrengen. Dit was erg jammer want donderdag ging iedereen uit en vrijdag was er een speciaal welkom voor internationale studenten. Maar gelukkig zijn mijn buren heel aardig en vroegen ze of ik bij hun film kwam kijken en stelde ze voor om met me mee te gaan om te eten omdat ik zo duizelig was. En toen ik zaterdag een stuk beter was namen ze me mee naar een tentje waar ze echt te veel smaken ijs hebben en je er alles op en in kan laten mengen. Naar mijn idee smaakte al het ijs nog steeds heel erg naar boter maar dat maakt niet uit, het was lekker. Daarna zouden we naar de film gaan maar dit ging niet door en ik ben toen met Selma, Diana en Bart naar een huka bar gegaan. Selma en Diana zouden gebeld worden door een jongen die ons mee zou nemen naar een of ander feest maar ze werden helaas niet gebeld dus zijn we naar het zelfde neonlichten café geweest als vorige week. Waar ik nog steeds aan moet wennen is, is dat er in de cafe’s geen plek is om je jas weg te hangen. Voor de Amerikanen die allemaal met de auto komen is dit geen probleem maar omdat wij die luxe helaas niet hadden waren we gedoemd om heel charmant met onze vesten over onze arm te dansen, heel onhandig ;)
Iets anders wat ik ook nog niet onder de knie heb zijn de verkeersregels. Er zijn veel kruispunten met stop borden en als iedereen dan stil staat dan mag er willekeurig iemand rijden. Het is in ieder geval niet de persoon die van rechts komt, ik wacht voortaan maar gewoon tot ik de laatste ben die over is.
Omdat ik geen eten meer had ben ik samen met Emily in de dinning hall gaan ontbijten. Over het eten dat mensen wegwerken blijf ik me denk ik verbazen. Ik zat na twee pancakes vol en Emily had al twee pancakes achter haar kiezen en ging nog voor de tartaar de gebakken aardappelen, spek en het ei. Dit deden de meeste mensen om ons heen.
Iets wat ik als Nederlander ook niet gewend ben is dat je in sommige restaurants je eigen alcoholische drank me mag nemen en ze het zelfs voor je koelen omdat ze geen vergunning hebben. En in de huka bar konden we een pizza laten bezorgen en het was geen probleem om deze daar op te eten.
Dit waren de hoogte punten van vorige week wel zo’n beetje. Als het goed is kan ik deze week wel mee uit en neemt mijn buurmeisje me mee naar Austin. Daar heb ik heel veel zin in omdat iedereen het er over heeft en echt iedereen is heel enthousiast.

  • 22 Januari 2008 - 05:11

    Victor:

    Heyz Diana, wat een gezellig verhaaltje weer, leuk om weer te lezen wat je allemaal bezig houdt! Have fun there & take care!

  • 22 Januari 2008 - 13:46

    Dais:

    Hey lieve diana!

    Wat een verhalen weer! Gekke mensen daar wel een beetje stiekem he!

    Blijf je ons op de hoogte houden? Super leuk om te lezen!

    En nogmaals, de liedjes komen er echt echt echt echt echt aan!

    Een heleboel liefs vanuit Breda!
    xxx

  • 22 Januari 2008 - 17:16

    Mirella:

    Heeej meisje!

    Super leuk weer om al je avonturen te lezen! :) En dat duiken.. Echt super! Ik ben jaloers.. :)

    He maar geniet ervan! En pas goed op jezelf ;)

    Ik spreek je!
    Kuss

  • 22 Januari 2008 - 18:20

    Rebecca:

    Heey!

    Wat leuk om die verhalen te lezen! :)

    Geniet lekker verder!

    En dat duiken.. lijkt me echt zoo gaaf!

    Liefs Rebec

  • 22 Januari 2008 - 20:19

    Eelke:

    Hey Meis,

    vanmiddag ook al gepost, maar die is blijkbaar niet doorgekomen, dus nog maar een keertje proberen. Gelukkig ben je weer helemaal beter, echt klote om ziek te zijn zo ver van huis. Hoop echt dat je snel een beetje leuke mensen leert kennen. Rare jongens, die Amerikanen...:P

    Dikke kuss van mij

  • 23 Januari 2008 - 10:44

    Gwendoline:

    Hey Chica,

    Get out of bed!! De griep is psychisch dat weet je toch?? :P
    vooral goed naar links en rechts kijken voor je oversteekt, heel belangrijk!!
    Veel plezier daar!!
    (Helaas nog slecht nieuws, your future husband Heath Ledger is overleden aan een overdosis in zijn apartement...toch maar Chris Seghers dan??)

    Dikke kus!! Gwen

  • 23 Januari 2008 - 14:16

    Daan:

    Diana, Ik hoop dat je je plek een beetje gaat vinden. Ik heb er alle vertrouwen in.
    Jammer dat je griep kreeg, maar je gelukkig ben je weer wat opgeknapt.
    Het ga je goed!!

    m.v.g

    Daan van der Steen

  • 23 Januari 2008 - 18:14

    Annelieke:

    Hee,

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Alleen wel jammer van dat griepje... Mja volgende keer beter:-)

    Veel plezier nog verder!!

    Doeeg
    xxx

  • 23 Januari 2008 - 21:24

    Saar:

    eeeej Diana!! wat enorm tof al die verslagen;):) genoeg flowers daar:D:D ben zo benieuwd hihi maar dat mag ook in een prive mailtje hoor... succes met alles!! xxx liefs Saar, hier gaat alles zn gangetje;) tis goed vol te houden op de HZ!

  • 25 Januari 2008 - 14:17

    Christel:

    Eey Diana

    Wist niet eens dat je al weg was joh! Slecht he maar ik zie dat je t wel naar je zin hebt daarzo..Ziet er allemaal leuk uit..en ik ga je verhalen wel even bijhouden hoor. Veel plezier nog!!

    Groetjes

    Christel

  • 26 Januari 2008 - 09:11

    Bianca :):

    Heee Meis :)

    Wat leuk om je verhalen te lezen zeg!! Mooi dat je zachtjes aan beetje kan wennen!!
    En gelukkig ben je weer beter!!

    Heel veel plezier verder en geniet ervan!!

    Doeg, Liefs Bianc..

  • 03 Februari 2008 - 11:01

    Dais:

    Hey hallo! schrijf je nog eens iets?! Joehoe, Dianaaaa?

    xxx

  • 03 Februari 2008 - 16:50

    Anita:

    he diaan,

    uberleuk om weer te lezen, en leuke foto's heb je erbij gedaan!
    balen dat je nog niet de contacten heb kunnen maken waarop je hoopt maar ik weet zeker dat het snel gaat komen.
    Jij bent hartstikke leuk, daar komen ze snel genoeg achter :) pas maar op dat je niet duizend fans achter je aan hebt lopen ;)

    blijf geniete meis,

    liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 93
Totaal aantal bezoekers 9103

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: