Spring break - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu Spring break - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu

Spring break

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

14 Maart 2008 | Verenigde Staten, San Marcos

Na de afgelopen weken heel erg hard gestudeerd te hebben, heb ik eindelijk vakantie. Gelukkig gaan de meeste toetsen tot nu toe erg goed. Maar nu is het gelkkig vakantie, omdat we niet in onze kamers kunnen blijven behalve als we flink bijbetalen hebben mijn buurmeisjes besloten me te adopteren voor ieder een halve week.

Donderdag 6 maart 2008

Vandaag na een lang durende ochtend was het eindelijk zo ver, Spring Break!! Emily en ik konden niet wachten om naar haar opa en oma te gaan.
De weg naar haar opa en oma duurde 5 uur, wat ik persoonlijk niet erg vond want ik heb nu heel veel van Texas gezien. Het landschap was echt super mooi, er waren veel heuvels met verschillende bomen. Het was net als of we door een film reden. Er waren brievenbussen in de ‘middle of no where’. De wegen waren leeg we zagen misschien drie auto’s en onderweg kom je geen huis of gebouw tegen. Zaterdag gaan we van haar grootouders huis naar haar ouders. Dan ga ik nog meer van Texas zien omdat dit ritje 5 uur duurt. Wat ook heel leuk is in het landschap is dat ieder stadje een watertoren heeft met de naam van de stad er op.
Na een paar verkeerde afslagen kwamen we aan in San Angelo, het huis van haar groot ouders is echt wat ik had verwacht het is echt net als in alle films. Een mooie bank een dressoir kast en een mega keuken. Ik moet nog even wennen aan het knuffel gedeelte in plaats van handen schudden maar het is geen vervelende gewoonte. Omdat we laat aan kwamen, en erge honger hadden zijn we gelijk uit eten gegaan. Ik heb voor het eerste onionrings gegeten, dit was erg lekker. Na het eten gingen we terug naar huis voor een chocolade cake, dit was zo zoet en zo creamy het was echt heerlijk.

Vrijdag 7 maart 2008

Vanochtend werd ik wakker en stond er een heerlijk ontbijt voor me klaar, Emily en ik worden hier echt verwend. Het ontbijt bestond uit geroosterd brood en ei, het ei was heel apart klaar gemaakt. Ze had twee eieren in een diepvries zakje gebroken daarna klutste ze de eieren door met haar handen het zakje te kneden en tot slot gooide ze wat vlees of kaas in het zakje. Ze sloot het diepvries zakje en deed het in een pan met kokend water. Ik houd normaal niet van ei maar dit was echt heel erg lekker. Maar goed genoeg over het ei, na het eten kregen we een tour door San Angelo. Haar groot ouders lieten ons de Universiteit zien, toen in deze zag was echt blij met de universiteit waar ik naar toe ga in San Marcos. De universiteit hier was heel erg uitgestrekt, met kolossale gebouwen, en het lag ver van het centrum vandaan maar gelukkig doen ze hier alles met de auto dus voor we het wisten waren we bij een soort openlucht museum. Hier stonden oude huisjes, een veiling hal, een kerkje en een ziekenhuis uit 1800 zoveel. Na dit allemaal gezien te hebben werden we meegenomen naar een modern art museum. Op de bovenste verdieping hadden ze een expositie van schilderijen, gemaakt door een schilder die in 1823 door Amerika trok en onderweg de indianen en landschappen schilderde, erg indrukwekkend. Als afsluiting van de tour gingen we naar de oudste straat van San Angelo, deze straat was echt zoals ik me het had voorgesteld. De gebouwen zagen er uit als in een western film. In de straat was vroeger een bank, een saloon + bordeel en een winkel waar de andere gebouwen voor waren weet ik niet. Nu zijn alle gebouwen winkeltjes en restaurantjes het enige gebouw wat tot een museum is gemaakt is het bordeel. Helaas gingen we hier niet naar toe want dan kwam het lunch schema in de war ;-).
De lunch bestond uit een heerlijke kaas sandwich, jelly (drilpudding) met ananas er in, en een heerlijk toetje. Later op de middag naam Emily’s oma ons mee naar the Mall. Ik moet er toch nog steeds aan wennen dat er overal fast food restaurants zijn en dat de winkelcentra zo groot zijn, maar het is makkelijk alles in één warm en droog gebouw. Terug thuis hebben we samen met haar Opa ‘the mummy’ gekeken. Tot grote teleurstelling van Emily’s opa belde haar tante me de plannen voor het dinner (in een Mexicaans restaurant) en konden we de film niet af kijken. Het eten was echt super lekker, het zo goed om een weekje geen campus eten te hoeven eten. Om de vond af te sluiten hebben we film gekeken bij Emily’s oom en tante waar we morgen ook gaan brunchen en daarna vertrekken we naar Emily’s huis.

Zaterdag 8 maart 2008

Na een heerlijke lunch, met te veel toetjes, bij Emily’s oom en tante zijn we naar Emily’s huis gegaan. Vier uur later waren we bij Emily thuis aan. Ze woont in Boyd Texas, een stad/dorp (een uur van Dalles vandaan).
Haar ouders zijn echt super aardig, gelukkig want ik ben hier een paar dagen. Na een heerlijk pizza gingen we naar een bij een komst in iemands schuur. Een jongen van onze leeftijd organiseerde het, hij wilde zijn geloof met andere jongeren delen dit was best interessant. Na deze bijeenkomst hadden we een feestjes. Ik verwachte een feestje bij iemand thuis gewoon in een huis. Maar toen we bij de plek aankwamen stond er een jongen met een truck klaar om ons naar de locatie te brengen, dit was maar goed ook want het had de afgelopen dagen gesneeuwd en de weg was mega modderig. Aan het einde van de modderpoel was een kampvuur en het feestje. Na het feestje waren we verkleumt dus zijn we naar een pannenkoeken huis gegaan om warme chocolademelk te drinken:).

Zondag 9 maart 2008

We begonnen de dag met een ochtend wandeling door Emily’s tuin. De tuin is mega groot, ze hebben een paar hectaren voor het huis met gras en een vijver en achter het huis hebben ze hectaren met bos en een kreek. Dit was echt gaaf, een boswandeling in je eigen tuin. Na de wandeling had Emily een verassing voor me, we gingen een ritje door de tuin maken op een fourwieler dit was echt super gaaf. Om de middag af te sluiten gingen we basketballen in de hall van haar high school. Dit was heel erg gezellig omdat er super veel oude klasgenoten van haar kwamen om basketball te spelen.
Na een paar uur in the gym te zijn geweest hadden we toch wel honger en aten we thuis de rest van de pizza (deze was echt mega groot). Ze eten hier trouwens niet net als wij met zijn allen aan tafel maar aan het aanrecht of voor de tv, wat op zich ook wel zijn charme heeft.

Maandag 10 maart 2008

Vandaag zijn we gaan lunchen met Emily’s zus en haar man, dit was erg lekker. Ik at een bonenburger, wat gewoon een vegaburger is die je in NL in de supermarkt kan kopen, hier hadden ze er nog nooit van gehoord. Verder was de dag erg rustig, en ’s avonds voor het eten zijn we met haar zus mee gegaan naar power yoga, dit was erg pittig. Toen we thuis kwamen stond het eten op tafel, dit was voor het eerst in een tijden dat ze aan tafel aten. Na het eten zaten we voor de zoveelste keer deze week prop vol. Gelukkig konden we rustig een film kijken, in het gezin waar ik nu ben staat de tv altijd aan waar je ook bent is een tv en ze zijn mega groot. Morgen gaan we geloof ik iets zonder tv doen ;) Emily’s moeder is vrij en ze gaan me de omgeving en de winkels laten zien dus ik ben benieuwd.

Dinsdag 11 maart 2008

De moeder van Emily was vrij vandaag en nam ons mee naar de mall, deze was echt mega groot. Ik was blij dat Emily de weg naar de leuke winkels wist want ik zo daar echt verdwalen. Na een paar souvenirs en boardshorts te hebben gekocht gingen we naar een restaurantje om te lunchen met haar vader. Ik had het idee dat het er uit zo zien als de meeste restaurants hier, met een groot bord, dat je niet over het hoofd kan zien, dat aangeeft dat het een restaurant is. Dit restaurant was anders toen we aan kwamen rijden leek het net een schuur maar van binnen zag het er heel erg leuk uit. Ze serveerde typisch texaans eten het was erg lekker, ze frituren hier echt alles en houden van aardappelpure. Na al deze lokale lekkernijen zijn we naar huis gegaan voor een wandeling naar de kreek en daarna zijn we naar een paar vrienden van Emily gegaan, dit was erg gezellig. Al haar vrienden zijn erg aardig, ze waren erg geïnteresseerd en willen me alles vertellen over hu stadje en staat.


Woensdag 12 maart 2008

Vandaag ben ik van Emily naar Loren gegaan, waar ik de rest van de vakantie blijf. Loren woont in Austin en heeft een hoop leuke dingen op het programma voor de komende dagen. Zaterdag neemt ze me mee naar een rodeo, hier heb ik heel veel zin in want dit is waar al onze vooroordelen vandaan komen.
Toen ik aankwam merkte ik gelijk dat ik zuidelijker was want het weer hier in Austin is een stuk warmer dan in Boyd. Vanwege het mooie weer besloten we voor ons avond eten naar een restaurant aan een groot meer te gaan. Het meer is ingesloten tussen heuvels/bergen, het was erg mooi om de zon onder te zien gaan achter de heuvels. Ik heb alleen niet het idee dat het begin maart is want de tempratuur voelt als zomer, heerlijk!
Het was wel raar vandaag om van huizen te veranderen, niet alleen van het platteland naar de stad maar ook van de ene familie naar de andere.

Donderdag 13 maart 2008

Ik heb vandaag voor het eerst in een lange tijd paardgereden. Loren heeft twee paarden die ze helaas door haar studie niet zo vaak kan rijden dus is de vakantie een mooie gelegenheid om ze op te zoeken. Na het paardrijden was het tijd voor koekjes bakken en Loren had een concert later op de dag dus heeft haar moeder me vermaakt. Ze heeft een tour over haar oude universiteit gegeven en vertelde me een hoop over Amerika en haar dochters.

  • 14 Maart 2008 - 06:45

    Annemieke:

    heey meisie, super om weer eens een bericht van je te lezen!!! oww, je verveelt je echt niet heh!!!;) nou nog heel veel plezier daar!!!
    liefs, (K)

  • 14 Maart 2008 - 07:59

    Eelke:

    Heey Diaantje!

    Leuk om weer eens wat van je te lezen, was alweer een tijdje geleden. Echt leuk dat die mensen je zo alles laten zien van hun omgeving! Veel plezier nog en tot 7 mei:D:D

    Dikke kus van mij

  • 14 Maart 2008 - 09:43

    Anita:

    hey Dian,

    gaaf om weer je verhalen te horen, en super dat je met die 2 meiden je vakantie kon doorbrengen.
    hoe was het zaterdag nog? ik ben benieuwd!
    trek je het trouwens een beetje om continu engels te praten?

    good luck en genietse!

  • 14 Maart 2008 - 12:17

    Saar:

    eeej diana:) zo te lezen heb je het heel goed naar je zin!! fijn hoor!! xxx saar

  • 14 Maart 2008 - 12:31

    Rebec:

    Wat gaaf om zo een beetje de lokale dingen mee te maken enzo!
    Geniet er nog maar lekker van!

    liefs Rebec

  • 14 Maart 2008 - 14:53

    Daniëlle:

    Hey Diana,

    wel leuk dat je bij die meiden je vakantie mocht doorbrengen. kan je toch nog wat meer zien dan je campus.
    geniet er lekker van en leuk weer wat van je te horen hoe het daar allemaal gaat.

    liefs Daniëlle

  • 16 Maart 2008 - 13:51

    Agaath:

    Hallo diana ,wat een super leuk verslag,Ben je al kilo's aangekomen? Wat schrijf je toch goed.Morgen is je vakantie weer over,succes hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 49
Totaal aantal bezoekers 9103

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: