De Laatste Dagen - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu De Laatste Dagen - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu

De Laatste Dagen

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

09 Mei 2008 | Verenigde Staten, San Marcos

In het begin wist ik niet wat is moest verwachten, maar nu ik sinds 2 dagen uit San Marcos weg ben weet ik heel goed wat ik ga missen. De laatste weken ware heel erg leuk, Ik ben naar mijn eerste Football wedstrijd geweest. Emily kent de mascotte en ze had als verrassing geregeld dat ik mee mocht naar de spelers op het veld dat was wel heel erg leuk. Verder ben ik door de weeks veel naar de rivier gegaan om te zwemmen. Het park wat er bij licht is eigendom van de school, dus tegen het einde van de middag lag het vaak vol met studenten dit was erg gezellig. Om ontspannen aan onze tentamen week te beginnen zijn we gaan camperen in een national park. Loren had de camping plek geboekt en verzekerde ons dat we de auto vlak bij de camping plek konden parkeren. Helaas toen we eenmaal aangekomen waren bleek dat dit niet het geval was en dat we een paar kilometer moesten lopen. Wij begonnen vol goede moed aan deze tocht. Toen we de hoge heuvel naderden besefte we dat we niet al onze spullen mee konden nemen. We hadden een veel te grote tent, een koelbox en onze slaapzakken bij. Omdat we eten en drinken toch wel belangrijk vonden besloten we na 30 min overleggen dat we de tent achter moesten laten en onder de sterren gingen slapen. Na de tent geloost te hebben begon onze wandeling bergje op. Dit was best wel stijl en er waren geen paden. Dit is opzich niet zo erg maar die koelbox maakte het niet echt makkelijker. Op 2/3 van de heuvel zagen we eindelijk een bordje dat ons de weg zou wijzen naar de route die we moesten hebben. Wat we erg vreemd vonden was dat de pijl naar beneden wees de kleine vallij in. We dachten dat alles mee zou vallen na die heuvel, maar helaas was dit erger want er waren allemaal rotsen en kleine water stroompjes die door de rotsen liepen. Iederen was blij dat we niet gewond raakten. Na een drie uur lange wandeling kwamen we dan eindelijk bij het meer aan waar we onze slaapzakken neer konden leggen. We hadden echt een super mooi plek onder de bomen en aan de ene kant zagen we een meer met daar achter heuvels en aan de andere kant was de grote hoge kale rots. Het was echt super mooi en er was bijna niemand anders die kwam camperen dus we waren echt in de bush bush. Ik was wel bang dat we snachts gebeten zouden worden voor slangen maar dat gebeurde gelukkig niet. Toen we de volgende dag naar huis gingen vonden we een kortere route die ons in 45 min bij de auto bracht. Maar als we die op de heen weg ook hadden genomen hadden we nu niet zoveel van het park gezien.
Terug op de Campus begon het echte school leven weer: Finals! Dit was minder leuk want ik was na het camperen school echt zat ik wilde alleen maar leuke dingen doen. Dit lukte gelukkig ook want een van mijn vrienden uit mijn engelse les kon een auto lenen en daarmee zijn we naar San Antonio gegaan. We hadden echt geluk want toen we daar aankwamen bleek dat er een parade was. Dit was echt super mooi en de sfeer was heel erg leuk. alle mensen waren erg enthousiast en het was super druk. In de achterbuurten, waar we perongeluk terecht kwamen, verhuurde mensen hun tuin aan bezoekers om te parkeren. Wij verrouwden dit niet dus reden naar een ander deel van de stad waar we een uitkijk toren bezochten en een heel mooi uitzicht over de stad hadden. Van hieruit konden we ook zien waar de parade begon en waar de riverwalk was. de rivercwalk is een route lans de rivier waar hele schattige mediterane gebowen staan. De rest van de stad deed ook een beetje europees aan. de gebouwen waren ouder dan in Austin en hadden allemaal een franse stijl. Het was erg mooi om de verschillen te zien.
Na van de stad te hebben genoten moesten we terug om op tijd de auto terug te brengen maar eerst namen we een afslag naar een meer, wat bleek was dat het een villa wijk was dat op een eiland gebouwd was. Het was echt super mooi.
Verder ben ik de laatste tijd veel uit eten en naar de film geweest. We hadden een mediteraans restaurantje gevonden hier was ik erg blij mee want na een tijdje was ik het amerikaanse eten wel zat.
Helaas had ik maandag mijn laatste toets. Dit is leuk want het betekende dat mijn zomervakantie begon maar het betekende ook dat Ik San Marcos moest verlaten en mijn nieuwe vrienden voorlopig gedag moest zeggen. Dit was heel moeilijk, het is zo raar om niet meer terug te gaan naar mijn kamer en bij mijn buurmeisjes aan te kloppen. Gelukkig zie ik Loren over een paar dagen weer in San Diego. Nu ben ik inmiddels Samen met Eelke in San Fransisco. Vandaag gaan we fietsen huren waarmee we langs de kust en over de golden gate brug gaan fietsen. Gisteren hebben we de stad een beetje globaal verkent en kwamen we er achter dat shoppen hier echt geweldig is. dus ik denk dat ik met wat meer tassen naar huis kom dan ik gekomen ben. Maar die verhalen schrijf ik later deze week.
Ik wens iedereen een zonnig weekend want ik hoorde dat het weer thuis beter is dan hier. Hier is het namelijk een graad of 17 wat voor mij even wennen is.
Tot over een paar dagen!

  • 09 Mei 2008 - 15:41

    Gwen:

    Pffff San Fransisco...... zucht....pffff... zucht... Als je daar nou nog wat blijft kom ik ook..:)

  • 09 Mei 2008 - 16:09

    Jorim:

    Yo diana. Je hebt geloof ik een hele mooie tijd (gehad). Ik heb het ook ontzettend naar mijn zin in busy Manchester. Ik wil er niet aan denken om terug te gaan.

    San fransisco!! supervet, dat is een mooie stad, maak genoeg foto's!! Hier is het ongeveer zomer, net als in NL hoorde ik.

    Heej ik ga mn stageplekie verlaten, volgende week wacht de Manchester 10km Run. Together with 31.000 others...

    Kisses Jorim

  • 10 Mei 2008 - 07:35

    Anita:

    He meis,

    super om weer is w at van je te h oren en dat je het naar je zin hebt! ik ben echt benieuwd naar al je verhalen!
    enjoy your vacation!

    liefs Anita

  • 10 Mei 2008 - 17:12

    Eelco:

    Hey hey, mooie tijd joh die laatste weken. Geniet er nog van en plezierig in San Fransisco.

  • 11 Mei 2008 - 15:37

    Agaath:

    Eerst gefeliciteerd met je mooie cijfers,weer een leuk verslag en nog even genieten daar,groetjes en tot ziens .Agaath.

  • 11 Mei 2008 - 20:58

    Daisy:

    hey meiske!
    Leuk weer wat van je te horen!
    Je mist heel wat in het Goese uitgaansleven, toro is reuze spannend tegenwoordig ;) Not! dus geniet ervan daar!

    xxxxxx

  • 12 Mei 2008 - 06:54

    Saar:

    eeej Diaan, wat leuk om weer een verslag van je te lezen.. en wat jammer voor jou dat het bijna voor bij is!!xx saar

  • 12 Mei 2008 - 21:01

    Rebec:

    Haai meis,

    Vergat telkens te reageren, maar geniet nog ff van die laatste weekjes!
    Tot snel!

    xx

  • 13 Mei 2008 - 21:05

    Roland:

    hey,
    balen dat je avontuur binnenkort voorbij is, maar je hebt in ieder geval een super ervaring om op terug te kijken. Ik zou het nooit kunnen, zo in 1x naar de andere kant van de wereld. proud of you!

    Roland

  • 16 Mei 2008 - 06:59

    Eelke:

    Pffff, ja San Francisco heel vervelend inderdaad, hahaha. Als je daar nou nog wat blijft kom ik ook:P

    Kuss!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 56
Totaal aantal bezoekers 9101

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: