alweer een maand in de usa - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu alweer een maand in de usa - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu

alweer een maand in de usa

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

08 Februari 2008 | Verenigde Staten, San Marcos

De eerste maand

Ik ben hier nu al weer een maand, de tijd lijkt zo snel te gaan. Voor mijn gevoel is mijn weekend nog maar net voor bij en morgen middag is het alweer weekend. Heerlijk ;-)
Ik heb de afgelopen twee weken veel gedaan en geleerd. Ik had mijn eerste toetsen gehad, ben naar verschillende sportwedstrijden geweest, heb mijn eerste superbowl op tv gezien, ik ben naar Austin geweest, heb mijn eerste serieuze problemen met mijn kamergenootje gehad en het aller leukste ik ben lid van een jongleer vereniging.
Mijn buurmeisje, Oriana, heeft me meegenomen naar Austin. Zij heeft daar bijna haar hele leven gewoond en heeft me de stad laten zien. Het was leuk om door de straten te lopen en rijden. In veel straten zijn er gebouwen in allerlei kleuren en er zijn verschillende grote parken langs de rivier. Ze heeft me ook mee genomen naar een super grote winkel waar ze allemaal biologische producten verkopen. Veel studenten gaan hier heen maar niet om boodschappen te doen maar om allerlei dingen te proeven en zo hadden ook wij een gratis lunch.
De week nadat ik een dagje naar Austin was geweest had ik mijn eerste toetsen. Ik was erg benieuwd hoe dit zou gaan en wat de docente zou vragen. Het viel eigenlijk heel erg mee, als alle toetsen zo gaan dan komt het wel goed. Na een week vol toetsen en verslagen had ik wel zin in een gezellig weekend. Maar mijn buurmeisjes dachten iets anders over een gezellig weekend dan ik. Het blijft jammer dat je wanneer je nog geen 21 bent je niet naar de leuke bars kan. Dus zijn we het afgelopen weekend naar een basketbal wedstrijd geweest, het was een hele mooie wedstrijd. Na de wedstrijd vond ik een buurmeisje dat wel naar een bar wilde we zijn toen samen met Bart, Selma en Ruby naar de bar met de neonlichten gegaan. Hier hield de rugby vereniging een mannen veiling, dit was erg grappig en er werd tot mijn verbazing best veel geld geboden. Vrijdag ben ik met een paar meiden uit mijn Engelse les naar de outlet mall geweest. Dit was echt mega groot, het is een enorm terrein met allemaal verschillende winkels echt belachelijk groot. Ik ga er morgen weer naar toe, samen met mijn buurmeisje Loren. Wij hebben meer dezelfde smaak dus ik denk dat ik deze keer wel slaag.
Afgelopen zondag was hier de superbowl, dat is hier echt groot. De meeste vrouwen kijken de wedstrijd voor de reclamespotjes die schijnbaar grappig zijn. Ik had meer het idee dat mensen er om moesten lachen omdat de reclames tijdens de superbowl er om bekend zijn dat ze grappig zijn. Ik moet zeggen dat ik na drie uur football en reclames heel blij was dat we weer naar huis konden. Toen we thuis waren hebben we nog een film gekeken en daarna was het tijd om te gaan slapen.
Na een paar uur geslapen te hebben werd ik wakker omdat mijn kamer genootje thuis kwam (2 uur ’s nachts), gelukkig ging zij ook naar bed. Een tijdje later werd er op de deur geklopt het was een ‘vriend’ van mijn kamer genootje. Zijn auto was kapot en kon niet naar huis dus kwam bij ons op de grond slapen. De volgende dag hoorde ik van een vriend van mijn kamergenootje (Monica) dat de jongen die bij ons op de vloer heeft geslapen een dakloze jongen is die in zijn auto woont. Hij vertelde dat Monica hem had ontmoet op een of ander illegaal feest, ik had monica de hele maandag niet gezien tot ze ’s nachts thuis kwam. In eerste instantie was ik heel blij dat ze alleen thuis kwam tot dat er een kwartier later weer iemand op de deur bonkte. Dit was helaas dezelfde jongen, alleen nu wist ik meer over zijn achtergrond. Ik heb nog nooit zo slecht geslapen als die nacht, het liefst had ik hem er gelijk uit gezet maar omdat ik weet dat mijn kamer genootje iedere avond onder invloed van iets thuis komt durfde ik niets te zeggen. Gelukkig is hij de volgende dag vertrokken. Binnenkort hebben we met alle meiden, waar we de badkamer mee delen, en met het hoofd van het gebouw een gesprek en gaan we regels opstellen over wat wel en niet kan. Beter laat dan nooit.
Maar genoeg over mijn kamergenootje. Vanavond neemt Loren mij en Bart mee naar een country concert. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal zijn. Ik vroeg haar wat voor kleren ik moest dragen, en ze zei dat alles wel goed was. Toen ik haar vroeg wat ze aan deed kreeg ik een goede voorstelling van het concert. Veel geruite blouse, cowboy laarzen en cowboy hoeden. Ik ben heel erg benieuwd!!!!
Een heel fijn weekend allemaal en nogmaals heel erg bedankt voor alle reacties het is echt heel leuk om die te lezen!!:)

  • 08 Februari 2008 - 16:22

    Eelke:

    Heey Diaantje!

    Ik ben de eerste die wat schrijft, zie ik:) Super balen dat je kamergenootje zo'n doos is, dat is echt jammer, vooral als ze allemaal van die vage figuren meebrengt. Bij een leuk weekend stel ik me inderdaad ook iets anders voor dan superbowl en basketbal, maarja jij wilde naar Amerika ;) Wel leuk dat je nu steeds meer mensen leert kennen!!

    Hopelijk horen we snel weer van je, dikke kus van mij

  • 08 Februari 2008 - 16:29

    Rebecca:

    Heey Meis,

    Ik was toevallig online toen ik je verhaal binnen zag komen!
    Wat leuk om al je avonturen weer te lezen! Zo te horen vermaak je je prima!

    Enne, best creepy een dakloze in je slaapkamer..
    Hopen dat je die niet nog een keer aantreft in je kamer..

    Country concert.. Yiiehaa! ;)
    Veel plezier en tot de volgende update!

    xx, liefs Rebec

  • 08 Februari 2008 - 18:16

    Robbert:

    hee diana,
    Wat een verhalen typ je toch zeg! Gewoon vele minuten aan leesplezier hahaha :P
    Je maakt veel mee zo te lezen, leuke maar ook minder leuke dingen! Maar thats part of the game ;)

    Als je terug komt dan zal ik er ook nog wel zijn want me gehele vaarprogramma is uitgesteld.. :(
    Veel plezier nog dianaaaa!!!
    xx Robbert

  • 08 Februari 2008 - 18:25

    Annemieke:

    meisie!!! je eerste maand is al weer om... pfff, geweldig om je verhaal te horen... haha, en je maakt ook weer de gekste dingen mee :P
    hoop snel weer van je te horen, of je te spreken op msn!!!
    doeidoei xxx(K)

  • 09 Februari 2008 - 09:34

    Joke:

    Hey Diana.
    Gisteravond op je pa's verjaardag pas gehoord dat je dáár helemaal zit :)
    Nu net je schrijfsels gelezen en er erg van genoten.
    (al jad je ma alles al verteld natuurlijk) :)
    Geruite bloes, cowboylaarzen.......tis net carnaval, die net voorbij is :)
    Heel veel plezier en ik blijf je lezen.
    Groetjes ook van Sjaak, Danny, Rianne, Joyce en Tim

  • 10 Februari 2008 - 18:38

    Agaath:

    leuk verslag ik had al wilde verhalen gehoord via je ma.Ik heb ook net een mail verstuurd.Ook hier had ik een reactie al 2 maal getypt en niet goed gedaan hopelijk komt het allemaal door.

  • 11 Februari 2008 - 17:34

    Lukas:

    Hey Diana!!

    Ik volg al je verhalen op het internet. Het is leuk want ik kan me die malls heel goed herinneren! Maar op school daar gaat het ook prima? ! Ik zou zeggen geniet ervan en hoop je snel weer eens te zien als je terug bent!

    (K) Lukas

  • 12 Februari 2008 - 12:24

    Dopje:

    Lief Kurkje,

    Blijf je nog een beetje drijven daar aan de andere kant van de oceaan?

    Veel liefs,

    Dopje

  • 21 Februari 2008 - 12:42

    Lies:

    Heeyyy cowgirl!
    Hoe is het leven in Texas?? Ik zit hier nu in mn hostel in Melbourne. het is hier super lkkr weer. haha vind het wel een raar idee dat jij nu in amerika zit en ik in australie zo ver van elkaar vandaan! Maar daar alles goed? Is het leuk op school? gaat het goed? Ben benieuwd naar al je verhalen als je weer trg bent! meoten dan echt weer afspreken (zoals je waarschijnlijk met heel veel moet) maar echt hoor! heb vanacht 20 uur geslapen na de vlucht van dubai naar australie. had nu geen last van jetlag! Dubai viel trouwens wel een btje tegen want alles is nieuw of word gebouwd. Ze proberen daar heel erg alles het beste en mooiste te doen, btje jammer. De stad heeft absoluut geen cultuur of geschiedenis dus voor mij was zoals verwacht azie een betere stopover geweest. heb wel op een heel mooi strand gelegen in dubai dat was dan wel weer heel lkkr!! :D
    Hele dikke kus en groetjes van lies!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 9104

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: