eerste schooldag - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu eerste schooldag - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu

eerste schooldag

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

15 Januari 2008 | Verenigde Staten, San Marcos

Om kwart over 7 zat ik op de fiets om op tijd bij mijn running les aan te komen. Na een kwartier door het gebouw gedwaald te hebben had ik eindelijk de college zaal gevonden. Ik was best benieuwd naar het niveau van de klas maar toen ik om me heen keek en allemaal mensen zag die wel van eten houden was ik gerust gesteld. De studenten zijn hier verplicht om minimaal drie sport klassen te kiezen tijdens hun opleiding. Dit doen ze om er voor te zorgen dat de studenten gezond blijven maar ik denk dat er dan wel meer moet veranderen, maar het idee is er in iedergeval.
Na deze les begonnen mijn echte vakken. Eerst had ik Culturele Anthropologie. Dit vind ik echt het leukste vak. De docent is ook heel erg leuk. Hij heeft 20 jaar bij een stam in de amazone gewoond. Hij heeft de les boeken ook geschreven. Het is echt heel erg interessant. De docenten hier geven hier echt op een leuke manier les. Ze vertellen kort over de theorie in je boek en geven daarna voorbeelden of onderwerpen waarover we dan moete discusieren. De vrouw die Men, Women and Societies geeft is ook heel erg leuk. Zij doet ook nog steeds allerlei onderzoeken. Dit maakt de lesstof een stuk interressanter. Maar toen kwam les 3 Multicultural Relationschips. Selma en ik gingen vol goede moet het lokaal in. De uitleg over het vak begon erg interressant tot dat we bij het stukje toetsing aan kwamen. Het bleek dat we voor iedere les artikelen van 35 pagina’s moesten lezen plus onze boeken en dan ook nog verslagen typen. Dit was voor ons een beetje te veel van het goede. Opzich is het niet erg maar omdat alles in het engels is, kost alles al meer tijd en zo’n les erbij is dan echt te veel. Dus nu ga ik vandaag naar Introduction to Cultural Geography ik ben heel erg benieuwd wat dit is. Maar ik mijn kamergenootje zij dat er geen wiskunde bij kwam kijken en dat het meer topografie is. Ik ben heel erg benieuwd. Gister heb ik ook mijn eerste duikles gehad. Op maandag heb ik de theorie en op woensdag de praktijk lessen. De man van de theorie is heel erg streng en overdreven gestructureerd, gelukkig heb ik een nader voor de praktijk. Ik moet alleen nog wel om boeken en die kan je alleen in de duikshop halen en die ligt volgens mij een paar kilometer verder op dus ik ga dit weekend maar eens opzoek naar Ranch road 12.

  • 15 Januari 2008 - 19:27

    Ie!:

    Hooi lieve diaan! :D

    Gaaf verhaal joh van school en van de berm, de fiets en het café! Ik kijk al weer uit naar je volgende verhaaltje...! :D Wanneer komen er leuke pics? Ik ben wel eens benieuwd hoe het er daar allemaal uit ziet.

    Tot e-mails!

    Liefs, Iris

  • 15 Januari 2008 - 20:29

    Lieke:

    Hee Diana!
    Wat super leuk om je verhalen te lezen! Veel plezier daar!!

    Liefs Lieke

  • 18 Januari 2008 - 11:59

    Robbert De Oude:

    Hee diana! Ik was ruim 15 minuten bezig om al je verhalen te lezen haha wat kan jij typen zeg ;) Erg leuk om te lezen wat je allemaal beleefd en dat je het tot nu toe naar je zin hebt! Zelf ben ik in San diego geweest dus ik kan me wel een redelijk beeld vormen van the usa. Je moet ook echt een keer naar Starbucks gaan, lekkere koffie :P

    Ik zal je grote verhalen blijven volgen en ik ga dit jaar weer veel varen dus ik zal je ook op de hoogte blijven houden ;)

    xxx Robbert

  • 18 Januari 2008 - 18:08

    Dopje:

    Hallo Kurkje! Hebben ze ook Rocket Power?

  • 19 Januari 2008 - 21:53

    Eelke:

    Hey meis,

    De vakken klinken echt superleuk. Egt stom dat je gewoon sport moet volgen, maar gezien de omvang van de gemiddelde amerikaan inderdaad niet zo'n slecht idee haha. Wanneer komen de eerste foto's, ben benieuwd!

    Dikke kus!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 9104

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: