de berm, de fiets en het café - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu de berm, de fiets en het café - Reisverslag uit San Marcos, Verenigde Staten van Diana - WaarBenJij.nu

de berm, de fiets en het café

Door: Diana

Blijf op de hoogte en volg Diana

15 Januari 2008 | Verenigde Staten, San Marcos

Vrijdag zijn Bart en ik een fiets gaan kopen. Omdat de bushalte een eind lopen was dachten we toen we daar aankwamen dat we net zo goed de rest van de weg naar de Wal-Mart ook wel konden lopen. Dit was echt heel ver. Uiteindelijk hebben we een fiets gekocht en zijn weer terug gegaan naar de Campus hier aangekomen waren we 5 min te laat voor het eten maar dat was niet erg. Toen ik thuis kwam ontmoete ik mijn badkamer genootje zei heeft een auto en heeft ons naar het centrum gereden en toen zijn we met zijn 3e wat gaan eten. Het was inmiddels negen uur geweest dus we konden alleen nog kroeg voor krijgen. Chips and salsa, gefrituurde pepers en worst en friet. Maar we hadden heel veel honger dus het smaakte goed. Dit serveren ze trouwens ook in de dinning Hall on Campus. Na het eten wilden we uit gaan maar we kwamen niet binnen omdat er een paar hun paspoort vergeten waren dus moest Oriana(badkamer genootje) ons weer terug rijden. Toen we eenmaal in de club waren bleek dat ze om twaalf uur al dicht gingen en hebben we dus 10 min van het nachtleven van San Marcos kunnen proeven.
Maar het weekend duurt langer dan een dag dus gingen we zaterdag vol goede moet opnieuw. We zijn eerst uit eten geweest in een super goed restaurant met lekkere pasta en groente:) eindelijk weer groente! Daarna zijn we naar een thee huisje geweest met allemaal aparte soorten thee. De man achter de toonbank liet me hele aparte thee proeven. Het kwam uit Argentinië, ze gebruiken het daar om energie te krijgen. Het zat in een zilveren potje met stalenrietjes. Aan de onderkant zat een filter zodat je het goedje niet binnen kreeg maar alleen het water. Het goedje rook het zelfde als henna, het was ook net zo groen. Het was een hele aparte smaak, maar voortaan ga ik toch maar voor thee in een gewoon glas. Na de thee gingen we, dit keer op tijd, naar de bars. Maar vandaag had iedereen de regel dat je 21 moest zijn om binnen te komen, dus ik was de spelbreker. Er was een café waar deze regel niet opging dus zijn we daar maar gaan poolen.
Zondag hebben we voor het eerst op de Campus gegeten. Ze hebben hier een hele grote salade bar met echt van alles dus verse groente genoeg:) Ook de toetjes en junk food hebben ze in overvloed maar die heb ik hier nog niet geprobeerd. Na het eten kwam ik terug op mijn kamer en toen vroeg mijn buurmeisje of ik het leuk vond om met haar en haar vriendinnen the L word te kijken. Ik had geen idee wat voor een programma het was maar wanneer het in Nederland zou worden uitgezonden was het zeker na 11 uur. Toen ik daarna mijn eigen kamer weer in ging was daar eindelijk mijn Kamergenootje. Ze heet Monica en zit in haar eerste jaar. Ze is niet zo leuk als mijn buurmeisjes maar wel leuk genoeg om een half jaar mee op een kamer te zijn. Het is voor haar natuurlijk ook nieuw dus ik denk dat het nog wel leuker wordt.

  • 15 Januari 2008 - 16:08

    Dais:

    Lieve lieve lieve diana!

    Ik beloof je plechtig dat de liedjes die je me gevraagd heeft er echt echt echt echt aankomen! Heb het zo super druk nu eventjes, maar ze komen echt!

    Wat ontzettend leuk om je stukjes te lezen! En je hebt al snel leuke mensen ontmoet dus! :) Moest ook wel natuurlijk, nu je niet meer naar 'Toro' kunt mis je een heuleboel ;) nee hoor, grapje!

    Doe een beetje voorzichtig daar en hou ons op de hoogte!

    Liefss xxx

  • 15 Januari 2008 - 16:19

    Dore:

    Haai Diana!
    Wat gaaf dat je daar zit man! Komt nu je grote droom uit?
    Ik ga je site zeker in de gaten houden!!

  • 15 Januari 2008 - 16:29

    Annemieke:

    en? je hebt nu een fiets dus?? :P
    super de super om je verhaal weer te lezen...
    veel nieuwe mensen ontmoet :)leuk or :D
    hoop je snel weer op msn te spreken!!!
    XXX(K)

  • 15 Januari 2008 - 16:42

    Elsemieke:

    Hey,

    Wat leuk zo'n verhaal.
    Is echt iets voor jou, zo met die fiets.
    Ik ben benieuwd naar alle andere avonturen die je gaat beleven.
    En natuurlijk hoe het op school gaat.

    Zal ik je zo af en toe wel weer eens bijkletsen wat er in Breda en omgeving allemaal afspeelt.

    Veel plezier,

    xxxjes smiek

  • 15 Januari 2008 - 16:59

    Eelke:

    Heey meis!

    Haha klinkt weer als helemaal jouw ding,zo om een fiets en elke keer niet naar binnen kunnen als je uit wil. Ben benieuwd wat je nog allemaal gaat meemaken.

    Hoop snel weer wat te horen. Veel plezier!

    xxx Eelke

  • 15 Januari 2008 - 17:06

    Fania:

    Wauw eindelijk is het dan zover! Al veel mensen ontmoet, leuk zeg, komen die daar allemaal vandaan? Geniet ervan en hou ons op de hoogte, dan kunnen we meegenieten!
    xxx Fania

  • 15 Januari 2008 - 17:31

    Rebec:

    Whoei,
    Klinkt weer erg leuk!
    Enne, doet maar luxe met dat uiteten gaan! haha ;)

    Dat uitgaan is dus wel beetje anders als hier! :P

    We keep in touch,

    Liefs, xx

  • 16 Januari 2008 - 14:59

    Anita:

    Diantjuh,

    leuk om van je te horen! geniet ervan he, gewoon het pretpakket aanhouden ;)

    tot horens,

    liefs Anita

  • 17 Januari 2008 - 16:44

    Lies:

    Hey Diana!!!!!!!:D:D:D
    Hoe is het met je?? Goede vlucht gehad?
    Ik kijk nu pas voor het eerst op je site (schaam). Je hebt al weer aardig wat leuke dingen gedaan! Gelukkig valt je kamergenootje mee zeg en is ze vol te houden! Hoe bevallen je vakken? Valt het tegen alles in het engels of gaat ut wel? Veel plezier!!!! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!!
    xje lies

  • 18 Januari 2008 - 09:54

    Barrie:

    heeey diana !!

    Leuk joh om je verhalen te lezen !!!
    Die vreemde thee maakt marrie trouwens ook zo af en toe eens .... ;) niet veel soeps denk ik.
    Heel veel plezier en als je buurmeisje leuker blijft ... dan moet je gewoon ineens al hun spullen omwisselen :)

    Ik hoop dat je het volhoud, netjes verslagjes blijven typen want ik vind het leuk om te lezen !
    Toen daan in Australie zat heeft hij ook 1 keer een verslagje getypt maar daar bleef het ook bij.. :D

    Succes op school maar jou kennende komt dat wel goed he !!!

    De groeten , liefs Barrie !! je kent hem wel .. van BARRIE & MARRIE !

  • 19 Januari 2008 - 20:58

    Roland:

    Hey Diana!

    Tof om eens te horen hoe het daar is, ik ga deze site zeker in de gaten houden!
    in ieder geval; veel plezier daar en blijf schrijven!

    groeten Roland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 86
Totaal aantal bezoekers 9101

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: