Eerste dag Tanzania - Reisverslag uit Goes, Nederland van Diana - WaarBenJij.nu Eerste dag Tanzania - Reisverslag uit Goes, Nederland van Diana - WaarBenJij.nu

Eerste dag Tanzania

Blijf op de hoogte en volg Diana

05 November 2012 | Nederland, Goes

If you want to make your dreams come true you have to wake up!
Dat is gelukt zondag om kwart voor zes in de auto richting Schiphol. Daar aangekomen kwam Eelke me nog een knuffel geven!! Echt super lief. Zelf besefte ik alleen niet zo dat ik voor langere tijd weg ga (nog steeds niet). De vlucht ging zo voor bij films met Heath Ledger als hoofdrol speler zorgden er voor dat voor ik het wist het vliegtuig al weer aan het landen was. Ik had ook echt geluk met mijn plekje.. twee stoelen alleen voor mij en ook nog eens aan het raam. Na 8,5 uur stapte ik dan echt uit het vliegtuig. Van de hollandse regen in de afrikaanse drup... Maar ja dat hoort bij het regen seizoen. De geur en de lekkere tempratuur maakte de regen gelijk goed.
In de aankomsthal was er gelijk een welkomscomitee.. welkom in een wram vochtig land. Mijn beste vrienden de kakkerlakken keken vriendelijk vanaf de muren en de grond toe hoe ik langs de doaune liep. Buiten stond een meneer van het Talencentrum me op te wahten om me naar mijn slaap plaats te brengen. Ik was zo blij dat ik niet hoefde te rijden, door de regen zag je bijna niets en vlak langs de weg liepen soms ook nog mensen. Ja hier heel normaal maar voor mij even wennen. In de lobby van het centrum zaten geukkig geen kakkerlakken en werd ik opgwacht door de bewaker die me naar mijn kamer bracht. Ik was al de hele tijd heel beneuwd met wie ik een kamer zou gaan delen.. Zou ht een afrikaanse of een europees meisje zijn. Geen van beiden.... Heb ik natuurlijk weer .. Het is jawel een Amerikaanse jongen die Sky heet en daarom dachten ze hier dat het een meisje was. Ik ga kijken hoelang ik het volhoud en anders ga ik een andere kamer vragen. Nou ja verblijf ik niet in een huis van een oude man dan heb ik wel zo iets hahaha.
De volgende ochtend werd ik wakker van het geluid van vogels en sprinkhanen (die hoor je dag en nacht) Toen ik naar buiten keek was alles groen en na het ontbijt scheen zelfs de zon. Wat is het hier mooi. Bij ht talencentrum hoort ook nog een stukje wildernis maar daar mogen we vanwege de slangen niet alleen naar toe. Nog maar iemand strikken die mee wil dus. Als de wolken het toelaten kan ik ookmount Meru zien. De grond van het centrum grenst aan het Arusha National Park en daarom komen er dagelijks vele aapjes even kijken. Ze zijn gelukkig bang van mensen.. ze worden hier door niemand gevoerd dus ze geven niet al te veel overlast, gelukkig. Verder heb ik alleen nog mega slakken, een soort van mega mega mega duizendpoten en torren gezien. De andere dieren moeten nog even wachten.
Ow ja vandaag had ik mijn eerste taallessen. Pff best een lastige taal maar de leraar is super leuk. Hij maakt rapjes en we moeten heel veel liedjes zingen. De groep mensen waar ik les mee heb is best gevarieerd, veel verschillende nationaliteiten. De mensen zijn over het algemeen wel erg hoog opgeleid en hier vertellen ze heel graag over. Van mij mag er iets meer gelachen worden maar dat komt misschien nog ;-)
Nu ga ik stoppen want ik kan zo lekker gaan avond eten. Het ontbijt is een beetje te amerikaans maar de lunch was echt super met veel groente, rijst, bonen en fruit. Ik heb dus goede hoop op het avond eten
Ik laat snel weer iets van me horen. Ik wil ook iedereen nog bedanke voor alle lieve berichtjes.

  • 05 November 2012 - 17:21

    OLga:

    Hallo Diana,

    Habari gani? Umeshindaje? Ja de taal is niet gemakkelijk omdat het op geen andere taal lijkt, maar je gaat het vast leren, zeker als je het in praktijk kunt gaan brengen in het CNCC
    leuk om je eerste commentaar te horen, hoop dat je er mee door gaat, je schrijft leuk.
    veel plezier, groet aan Frederica en Geoff als je die gaat zien,
    groetjes Olga

  • 05 November 2012 - 17:26

    Niels:

    Goed om te horen dat je veilig bent aangekomen, geniet er van!!

  • 05 November 2012 - 18:48

    Iris:

    Wat heb je nu al veel beleefd zeg met al die rare, grote, griezelige, grappige beestjes.
    Fijn om te lezen dat je een goede reis hebt gehad.
    Is het een leuke jongen? :-P
    Succes met de talencursus!
    Veel liefs en een dikke knuffel,
    Iris

  • 05 November 2012 - 18:48

    Louis En Cora:

    Jambo Diana,

    Leuk reisverslag en gelukkig ben je goed aangekomen. Wen maar een beetje aan alle beestjes, want je zult er ongetwijfeld nog wel meer tegenkomen. Succes met de Swahili-cursus en geniet maar van alles.

    Groetjes

  • 05 November 2012 - 19:00

    Eelke:

    Hey lieve Diana!

    Fijn dat je zo'n goede vlucht hebt gehad en veilig aan bent gekomen bij het talencentrum. Haha hoe overkomen zulke dingen als met die gast jou nou toch altijd! Hopelijk worden de kakkerlakken je in het talencentrum bespaard, ik weet hoe door je daarop bent. Nou meis geniet van de Afrikaanse geuren en uitzichten en heel veel succes met het leren van het Swahili! Dikke kus

  • 05 November 2012 - 19:27

    Willemijn:

    Hee Lieve Diana,

    Wat fijn dat die lieve kakkerlakken jou verwelkomt hebben. Het geeft vast een vertrouwd gevoel ;)
    Ik ben super benieuwd naar je kamergenoot Sky.. (Ist een leuke jongen?) Hopelijk kunnen jullie het een beetje vinden samen, anders zijn het lange avonden.
    Ik hoop verder dat je de taal snel eigen maakt. Wel leuk dat je een grappige docent hebt, dat maakt het ook minder saai ;)
    Ik ben super benieuwd naar al je verhalen en ervaringen... Ik wou dat ik met een cameratje over je schouder mee kon kijken.
    Geniet ervan meis en ik hoop snel weer een verhaaltje van je te lezen...

    Liefs, Willemijn

  • 05 November 2012 - 19:45

    Lieske:

    Hey diana!
    Wow wat gaaf in Tanzania! Leuk om zo je verhaal te horen. Haha grappig, van je kamergenoot :-) lijkt wel een slecht begin van een romantische film ;-). Nee grapje hopelijk kan je t met m vinden. Veel plezier daar nog en veel succes met de taal. Ben erg benieuwd naar je verhalen en wat je allemaal gaat meemaken!
    Xxx lies

  • 05 November 2012 - 22:03

    Jos En Yvonne Van Der Kloof:

    Hoi diana,
    Gelukkig goed aangekomen. Veel plezier op het instituut, en straks met de meiden.

  • 05 November 2012 - 22:06

    Corrie :

    Hoi Diana,
    Kreeg je berichtje doorgestuurd van Iris. Leuk om je te volgen via deze site. Heel veel plezier en succes in het verre Afrika. Groetjes uut Kloetinge, Ook van Johan

  • 06 November 2012 - 07:55

    Dreetje:

    Hey meissie,

    Nou dat klinkt al leuk allemaal!! Als ik dat zo lees heb ik het idee dat je al heel lang weg bent.
    Heel veel plezier en ga lekker genieten van alles. Ik ga met veel plezier je verslagen lezen en zal veel aan je denken als ik hier aan het zwoegen ben, op het werk.
    Dikke knuf

  • 06 November 2012 - 18:12

    Hanneke:

    Jambo!

    Habari gani (je zult nu wel weten wat dat betekent) Hier Mzuri sana! Fijn dat je goed bent aangekomen en je bent al door veel vreemde beestjes verwelkomt. Ken je het liedje 'jambo' al? Vast wel.
    Heel veel succes met de taalles en geniet van de mooie omgeving!
    Groetjes, Hanneke (ook van Martijn & Daniël)

  • 06 November 2012 - 22:16

    Christine:

    Ha lieve Diana, tof dat je er al bent... je avontuur begonnen. Genietzuh! Wij denken aan je. Dikke kus van ons allemaal, Christine & co

  • 07 November 2012 - 08:45

    Theo En José:

    Hoi Diana,
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad.Heel veel succes met het Swahili!!!!!!!!!

  • 07 November 2012 - 11:03

    Warsha:

    Heej Diana,

    Leuk om te lezen hoe je reis en eerste dag is verlopen!! Het klinkt allemaal zo bijzonder!
    Geniet er van en veel succes met het studeren... :)
    Groetjes xx Warsha

  • 07 November 2012 - 19:41

    Patrick Goverse:

    Ha Diana,

    Het is leuk om een stukje van je verslag te lezen. Dit brengt me weer helemaal terug naar Afrika.
    Hopelijk ga je bij de talencursus nog meer lachen.
    Geniet ervan!!

    Groetjes uit een koud Zwitserland.

    Patrick en Lisette.

  • 08 November 2012 - 17:54

    Anita:

    '' en hier vertellen ze heel graag over''

    daar pas je helemaal tussen toch ;) je houdt wel van zo denken

  • 08 November 2012 - 19:38

    Agaath En Wim:

    Hoi,diana.
    Wat een leuk verhaal en aardig wat beleefd,het doet een beetje onze gevoelens voor afrika herleven alleen hadden wij iets meer luxe,en niet zoveel kakkerlakken gezien.we blijven je volgen hoor en hopen weer vlug ies te horen.Heel fijn dat je er met zoveel zin je voor alles daar in ga zetten,wij vinden het geweldig .groetjes agaath en wim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 9107

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: