Eerste kennis making met NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Diana - WaarBenJij.nu Eerste kennis making met NZ - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Diana - WaarBenJij.nu

Eerste kennis making met NZ

Blijf op de hoogte en volg Diana

27 November 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vorige week donderdag ben ik door mijn ouders afgezet bij Schiphol. Vol goede moed stapte ik in het vliegtuig en had ik met mezelf afgesproken dat ik de komende 36 uur gewoon over me heen zou laten komen. Na een paar films en veel eten kwam ik aan in Dubai.. Hier zou ik 10 uur wachten op mijn volgende vlucht. Na een paar leuke ontmoetingen, veel winkeltjes een heerlijke maaltijd en een schoonheidsslaapje op de grond was het tijd voor deel 2. Deze vlucht zou 14 uur duren helaas kwamen daar zeker 5 uur bij. Iemand in het vliegtuig werd ziek dus moesten we een tussen stop maken in Perth. De bagage van deze passagier moest gezocht worden en daarna moesten we blijkbaar nog tanken. Dat moest bij een andere gate en blijkbaar is de tank van zo'n vliegtuig ook zomaar niet vol. In Sydney waren zoveel te laat dat er geen plaats was bij een gate dus ook daar moesten we lang wachten. Toen ik eindelijk mijn benen weer kon strekken ben ik samen met Sue een Britse vrouw die nu in NZ woont opnieuw in de rij gaan staan voor ons oude vliegtuig dat naar Auckland gaat. In Auckland moesten we opzoek naar iemand van de luchtvaartmaatchappij om een andere vlucht of een hotel voor ons te regelen. Dit werd gelukkig een super luxe hotel!! Het was al 9 uur in de avond dus er gingen geen vluchten meer. Het hotel was zeker geen straf en de volgende ochtend vloog ik naar Christchurch. Sue en haar man hebben me na een stop bij het strand afgezet bij mijn hostel. De vlucht van Auckland naar Christchurch was zo mooi! Echt indrukwekkend! Ik kan niet wachten om te gaan skydiven!

Ik heb de afgelopen dagen christchurch een beetje verkend. Ik had me ingesteld op een sollicitatie gesprek, dit ging helaas niet door. Ik word nu op de lijst voor eind januari gezet. Dit vond ik eindelijk wel jammer maar het is wel een stuk rustiger zo. Nu kan ik langzaam bekomen van mijn jetlag. Ik heb besloten om nu eerst maar even te gaan rondreizen. Niet dat ik heel goed weet waar naar toe, dus ik ga volgende week even op het strand liggen en er achter komen wat ik wil gaan doen.

Christchurch tot nu toe vind ik heel erg indrukwekkend. Overal zijn vervallen gebouwen of braakliggende stukken. De gevolgen van de aardbeving zijn nog heel goed zichtbaar. Gisteren ben ik naar het museum over de aardbeving geweest. Het is onvoorstelbaar hoe veel er in 30 seconden kan veranderen. Natuurlijk had ik die beelden op tv gezien maar nu ik verhalen heb gehoord van mensen die zelf slachtoffer waren of familie leden zijn verloren besef je veel meer wat zo'n ramp inhoud.

Christchurch is niet alleen maar heftig. De sfeer is heel relaxt en de mensen zijn heel vriendelijk. Ze hebben ook hele creatieve manieren gevonden om de stad tijdelijk weer op te bouwen. Zo is er een winkelcentrum dat gemaakt is van zeecontainers en zijn de hekken rond om de vervallen gebouwen met reuze ministek.

Ik ga nu nog even de kroeg in met de leuke mensen uit het hostel! Dan ben ik vannacht waarschijnlijk de gene die de stinkende snurkende vieze mannen wakker maak in plaats van andersom ;-)

Tot snel!

  • 27 November 2013 - 08:20

    Jessica:

    Jammer dat je sollicitatiegesprek niet meer door ging, maar je vind vast snel weer wat anders. Veel plezier Kurkje!

  • 27 November 2013 - 08:20

    Jessica:

    Jammer dat je sollicitatiegesprek niet meer door ging, maar je vind vast snel weer wat anders. Veel plezier Kurkje!

  • 27 November 2013 - 08:20

    Jessica:

    Jammer dat je sollicitatiegesprek niet meer door ging, maar je vind vast snel weer wat anders. Veel plezier Kurkje!

  • 27 November 2013 - 08:22

    Jessica:

    Sorry dat posten gaat niet zo relaxt in de trein... >_

  • 27 November 2013 - 08:46

    Olga:

    Mooi nieuw avontuur weer Diana, leuk om je verhaal te lezen, je maakt er vast weer iets goeds van, sterkte en plezier, groet en liefs Olga

  • 27 November 2013 - 09:56

    Rafiki Yako:

    Jeeetje wat een vlucht! Hahaha. Fyn dat je gelijk een goeie indruk heb van nieuw zeeland, ik hoop zo dat ik ergena volgend jaar genoeg geld heb, dan ga ik mee skydiven hoor haha :p busu xxxx

  • 27 November 2013 - 10:48

    Christine Ruppert:

    Gaaf meid! Genietzuh! XC

  • 27 November 2013 - 18:27

    Louis En Cora:

    Wat een reis om je "droomland" te bereiken, maar je moet er wat voor over hebben. Jammer van je sollicitatiegesprek, maar zo kun je eerst een beetje vakantie vieren. Misschien zijn er nog wel andere leuke banen. En wat betreft skydiven: dit is wel heel iets anders als golfsurfen.
    Geniet er maar van en we zullen je verhalen met veel plezier gaan lezen.
    Lieve groeten, Louis en Cora

  • 27 November 2013 - 21:04

    Theo& José:

    Hoi Diana, wat een indrukekkende reis heb je achter de rug.
    Al met al toch goed aangekomen.
    Nu zoeken naar een.baan! Heel veel succes.
    liefs Theo & José.

  • 27 November 2013 - 21:31

    Eelke:

    Hey meis,

    Eindelijk ben je er dan. Wat heb jij toch altijd een pech met vertragingen enzo, maar gelukkig ontmoet je wel altijd leuke en lieve mensen! Super balen dat je gesprek nu helemaal niet meer doorgaat. Ga idd lekker een week op strand liggen en bedenken wat je gaat doen! Hopelijk krijg je snel een plan of ontmoet je leuke mensen die een goed idee hebben!

    Liefs Eelke

  • 29 November 2013 - 09:20

    Mieke:

    Hoi Diaan,

    Kreeg van Eelke de link door zodat ik ook weer kan genieten van je reisverslag.
    De heenreis is niet gladjes verlopen maar des te meer geniet je dan van de rust en schoonheid
    van het land en de omgeving. Je kan nu op je gemak de boel een beetje gaan verkennen en een
    plan voor jezelf maken. Dat gaat je ook zeker lukken. Hoop dat er gauw wat leuks op je pad komt.
    Geniet van je weekje rust want voor je het weet komt er iets op je pad en dan is het met de rust gedaan.

    Lieve groetjes,Mieke

  • 05 December 2013 - 08:31

    Jos En Yvonne:

    Hoi Diana,

    Sorry voor onze late reactie, ik dacht dat we nog aangemeld waren op je blog. Dus niet. Maar nu weer wel haha [ wij zijn zo goed met computers ]. Bij deze willen we je uiteraard een heeeel goed verblijf toewensen daar, en we blijven je volgen.

    gr. jos en yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 9078

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: