Mijn eerste stop en zo moo!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Diana - WaarBenJij.nu Mijn eerste stop en zo moo!!! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Diana - WaarBenJij.nu

Mijn eerste stop en zo moo!!!

Blijf op de hoogte en volg Diana

06 December 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Deze week was echt heel bijzonder.
Vorige week was ik nog niet helemaal gewend aan het feit dat ik in NZ ben. Inmiddels heb ik wel een plan wat ik wil gaan doen. Dat is niets plannen!!!

Deze week was ik in Kaikoura! Ik was de stad zat dus ik was heel blij met de busreis. Het is hier zo mooi. Het is zeker geen straf om hier een tijdje in de bus te zitten. Ik keek mijn ogen uit. Kaikoura is een plaatsje aan de kust met aan de ene kant super helder blauw water en aan de achter kant bergentoppen met eeuwige sneeuw.

Een klein stukje uit de kust eindigt een continentale plaat, de zeebodem is dan ineens 2 km diep. Er is een soort Kanyon ontstaan waarin zowel water vanaf Antarctica stroomt als wel vanuit noordelijke richting. Hierdoor is er blijkbaar een all you can eat buffet voor zeedieren in alle soorten en maten. De perfecte gelegenheid dus om deze dieren te gaan bekijken. Ik ben in het begin van de week walvissen gaan spotten. Ik hoopte om de blauwevinvis te kunnen zien, helaas die was de dag ervoor langs gekomen en die heb ik dus gemist. Ik heb wel het geluk gehad om een sperm whale en een humpback whale te kunnen zien. Een van de humpback whales sprong zelfs uit het water, het was zo indrukwekkend. Ook zijn er een paar soorten albatrossen hier. Die zijn echt zo groot. De wateren in de buurt van Kaikoura zijn de vaste woonplaats van de Dusty Dolphins. Deze zijn wit met zwart en super bewegelijk. Het leukste is dat je hier met ze kunt zwemmen!! Dat heb ik dus ook maar gedaan. DIT WAS ZOOO GAAF!!!!! Ze kwamen super dichtbij en gingen rondjes met je zwemmen, als je ze bij kon houden werden ze nog enthousiaster! Soms kwamen ze recht op je af zwemmen en net voordat ze tegen je aan zouden zwemmen gingen ze links of rechts. Soms waren er wel vier te gelijk bij me in de buurt. Dit was zo bijzonder!!! Het voelde bijna onwerkelijk, alsof ik naar een film keek, maar het was allemaal ECHT!! Ik was trouwens heel blij dat ik pilletjes had gekocht tegen zeeziekte want bijna iedereen zat tussen het zwemmen door met zijn hoofd in een emmer. Op de terug weg mocht ik bij de kapitein zitten. Dit was super leuk want zo kreeg ik nog meer info over de dolfijnen. Helaas en deels gelukkig heb ik geen Orka gezien. Ik had hem op zich best willen zien maar als ik die had gezien had ik niet met dolfijnen kunnen zwemmen want Orka’s vinden die blijkbaar heel erg lekker.

Kaikoura is ook als je niet in het water bent super mooi. Je hebt hier verschillende baaien waar je met laagwater makkelijk naar toe kan lopen. Natuurlijk deed ik het met hoog water.. dan is het een hele klim. De mensen die ooit met mij een wandeling hebben gemaakt weten dat ik klimmen niet zo leuk vind.. Ik ontkwam er niet aan dit keer.. Het was super spannend want we moesten alles goed timen anders kreeg je een mega golf tegen je aan hahaha. De klauter partij was het zeker waard want op de stranden liggen super veel zeehonden. Soms moest je echt heel voorzichtig om ze heen.. dit vond ik best wel spannend, vooral als ze een soort van tegen je gaan grommen. Ik weet dat ik ze thuis ook kan zien, daar geniet ik er net zo van maar hier is de achtergrond wel echt zoveel specialer. Tijdens de wandelingen rond de peninsula viel mijn mond bijna iedere tien minuten open. Na iedere bocht zag het landschap er iedere keer weer anders uit en iedere keer net zo mooi. Ik wil hier zeker naar terug voordat ik NZ verlaat. (misschien om op mijn verjaardag nog een keer met dolfijnen te gaan zwemmen).

Mijn eigen surfboard heb ik verkocht omdat het reizen in de bus met mij board erg onhandig is. Het verkopen van mijn board deed wel een beetje pijn maar voor nu is het makkelijker reizen. Natuurlijk zal je altijd zien dat wanneer je zo’n beslissing neemt je de volgende dag iemand ontmoet met een busje en een passie voor surfen. Ja dat gebeurde ook mij. De eigenaar van het busje Toby, gaat in januari op surftrip door NZ en hij zocht nog iemand die mee wilde. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Dus in januari ga op surftrip!!!! Gisteren ben ik hier gaan surfen met het board van het hostel. Dit was zo gaaf. Het was 28 graden (het water helaas niet) en op de achtergrond de bergen met sneeuw. Dit is nog maar mijn eerste stop ik ben heel erg benieuwd naar de rest van NZ. Na mijn surfsessie kwam ik terug in het hostel en werd ik meegevraagd voor een fotoshoot voor een nieuwe kayaktour organisatie. Dit was super leuk!! We gingen naar de zeehonden en pinguïn kolonie Ik ben echt super blij dat ik dit gedaan heb, het was zo leuk!!

Ik denk dat ik het hier in NZ wel goed naar mijn zin ga hebben. Nu ga ik weer verder met genieten.

Veel Liefs Diana


  • 06 December 2013 - 20:00

    Agaath En Wim Goverse:

    Hoi Diana.
    Wat een leuk verslag en wat is het weer genieten,ik zou inderdaad dat zeker nog en poosje doen.
    Volg niels ,van de week 1 uur geskypt,die zien we voorlopig nog niet terug,hij geniet net als jouw
    en dan het mooie weer,had trouwens ook nog gesurft.
    Groetjes uit kapelle.agaath en wim.

  • 06 December 2013 - 20:26

    Anita:

    Hoi Diana
    Wat Gaaf om dit allemaal te lezen .
    Genieten doe je zeker , veel plezier xx
    Anita

  • 06 December 2013 - 21:08

    Jos En Yvonne:

    Hoi Diana,

    Kan alleen maar zeggen dat het allemaal super klinkt [ jaloers!!!!! ]
    Heel veel plezier

    gr. jos en yvonne

  • 06 December 2013 - 21:13

    Shirley:

    Heee meid!
    Je reisverhaal is weer heerlijk om te lezen.. echt jaloersmakend!
    Geniet er maar goed van =D
    Xxx

  • 06 December 2013 - 21:44

    Theo & José:

    Hoi Diana,
    Weer een schitterend verhaal. En geweldig om met dolfijnen te zwemmen.
    Je zult het wel naar je zin hebben.
    Groeten uit s'Gravenpolder.

  • 07 December 2013 - 11:38

    Willemijn:

    Hee meis,

    Wat heb jij weer super gave dingen mee gemaakt!! Volgens mij is de natuur daar echt super mooi!! Ik ben weer eens een beetje jaloers.. Wat super gaaf dat je bent wezen zwemmen met dolfijnen. Hele ervaring lijkt me.
    Ook super gaaf dat je een surftrip gaat maken. Lijkt me heel mooi.
    Ik hoop echt dat je het daar super naar je zin hebt. Ga er onwijs van genieten en ik zie al weer uit naar je volgende verhaal...

    Liefs, Willemijn

  • 07 December 2013 - 16:48

    Louis En Cora:

    Je treft het maar weer om in zo'n mooie omgeving te vertoeven. En wat lijkt het ons mooi om de walvissen en dolfijnen in hun natuurlijke omgeving te kunnen spotten. En ook de prachtige albatrossen, die hun hele leven bij elkaar blijven en soms wel 80 jaar oud kunnen worden. Je bent bevoorrecht om dit allemaal te zien daar.
    Zet maar snel een aantal mooie foto's op je blog zodat we hier ook mee kunnen genieten.

    Groetjes, Louis en Cora

  • 08 December 2013 - 10:58

    Annemieke:

    Lieve Diana,

    Wauw, wat gaaf zeg.
    Waar jij mee bezig bent is genieten van het leven.
    Het kan soms zo mooi zijn dat je er helemaal in op kan gaan.
    Dan lijkt het inderdaad net een film.
    Vooral leven in het moment!

    Liefs,

    Annemieke


  • 08 December 2013 - 21:30

    Hanneke :

    Wat een toffe ervaringen! En je bent er nog maar net, dat belooft nog veel!
    Geniet met volle teugen en heerlijk alleen plannen als het iets leuks is!
    Lfs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Diana

Hallo, Leuk dat je een kijkje neemt in mijn reisdagboek. Vrijdag 4 januarie vertrek ik naar San Marcos, Texas. Dan ruil ik de HZ vijf maanden in voor Texas State University. Ik ga daar een paar sociologie, psychologie en antropologie vakken volgen. Maar eerst nog even genieten van de kerstvakantie en hopelijk van het natuurijs!

Actief sinds 23 Juli 2012
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 9073

Voorgaande reizen:

21 November 2013 - 19 November 2013

Nieuw Zeeland

04 November 2012 - 01 April 2013

Tanzania

04 Januari 2007 - 23 Mei 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: